Fartlek fogyni

Hatékony zsírégetés futással – Fogyás és futóteljesítmény növelés
Fuss, hogy fogyj! Vagy mégsem? A futás elképesztően népszerű mostanában, hiszen tökéletesen átmozgatja a teljes testet, edzi a szívet, a keringési rendszert, formálja az izmokat. De vajon tényleg ez a legjobb mozgásforma azoknak, akik fogyni szeretnének?

A fartlek és a résztáv közötti legmarkánsabb különbség Fontos különbségek vannak a résztávos edzés és a fartlek között! Míg a fartlek sokkal szabadabb, a gyors részek pedig versenytempó környékiek, addig a résztávnál az időtartam és az ismétlésszám, a tempó és a pihenőidő is nagyon pontosan és előre meghatározott, és többnyire magas intenzitással futjuk a tempós szakaszokat.

csomagküldő fogyókúrás étkezések

Így végezd a fartlek edzést! Jöjjön néhány példa a strukturált, szabályozott iramjátékra Lakatos Éva futóedző a futóedzések fajtáiról szóló írásából.

férfi egészség fogyás

Nagy játéktered van a szakaszok megválasztásában! A távokat itt nem kell szigorúan venned.

2. Ugrálókötelezés

A gyorsabb szakasz lehet felrázó, közepes vagy erősebb tempójú. A köztes pihenőszakasz lehet laza futás vagy dzsoggolás lassú, taposó futás. Végezheted a fartleket teljesen szabadon is, ez a szabályozatlan fartlek: futhatsz könnyű tempóban, és bele-bele gyorsíthatsz, nem kell feltétlenül pontosan számolgatni a métereket!

súlycsökkentő szórólapok tervez

Ahogy a távra hangolt fartleknél, úgy az időre meghatározottnál is általános esetben az határozza meg a lendületes szakaszok hosszát, hogy hol tartasz a futásban, mi a versenycélodaz éves ciklus melyik időszakában jársz, és hogy érzed magad.

Az as években a svéd futócsapat vezetőedzője, Gösta Holmer fejlesztette ki.

Peak GYM edzőtermek

Szükség volt egy olyan metódusra, amely fejleszti a gyorsaságot. A módszer, amely a versenytempónál gyorsabb szakaszok és az alacsonyabb intenzitású etapok váltogatására épült, olyannyira bevált, hogy nyarán a svédek kiválósága, Gunder Hagg 7 különféle versenyen 10 fartlek fogyni döntött meg. A svéd csapat egy tipikus fartlekedzése általában úgy épült fel, hogy a kb.

cla és zsírégető

Ehhez hozzájött, hogy általában  terepen futottákígy a terepviszonyok, a szintek egyfajta természetes iránymutatást adtak a sportolóknak a szabályozatlan fartlekhez. Fartlek fogyni svéd futók abban az időszakban fartlek edzést végeztek hetente, de tegyük hozzá, hogy emellett fartlek fogyni heti edzéstervükben olyan gyorsító futóedzésfajták is helyet kaptak az iramjátékos tréningekkel kombinálva, mint fartlek fogyni pályaedzések vagy a tempófutások.

Holmer terve működött: és között az ő két versenyzője, Gunder Hugg és Arne Andersson adta egymásnak a stafétát az 1 mérföldes világrekord megdöntésében. Hagg ben futott A brit futó bizonyult az elsőnek, aki 4 perc alatt tudta teljesíteni az 1 mérföldet Strukturáltan, mégis szabadon A fartlek igen hamar népszerűvé vált világszerte.

Minek fussak gyorsan, ha a legközelebbi verseny akár fél év múlva lesz?

Percy Cerutty  ausztrál edző ő volt a trénere Herb Elliotnak, aki a római olimpián megnyerte az m-es síkfutást fartlek fogyni es és as években a Victoria állambeli Portsea-ben tartott edzőtáborokat. Az akkoriban az úttörő edzésmódszereiről ismert mester a fartleket a tengerpart adottságaihoz igazította.

3 Fartlek Workouts for Speed and Strength

Az általa edzett sportolók szerint Fartlek fogyni célja az volt, hogy rávezesse őket, milyen lehetőségeik vannak a fejlődésreés miként kell a különböző edzéselemeket beépíteni az edzéstervbe, de hagyta, hogy az atléták maguk kontrollálják a terhelésüket. Fartlekcsütörtök A kenyai futóknál a csütörtök a fartleké.

Minőségi ígéret

Népes csapatokban futnak, leggyakrabban 1 óra körüli edzéseket. Az  elit kenyai atlétáknál ez arányú felosztásra módosul a tempós-könnyű futások viszonyát tekintve: x 2 perc gyors, 1 perc könnyű futás.

legjobb súly a hasi zsír elvesztéséhez

Ami különleges a kenyaiaknál, hogy a gyors tempó erősen eltérhet hétről hétre, de akár edzésen belül is, hiszen egy-egy futó előretörhet a gyors szakaszoknál, és abban az 1 vagy 2 percben ő diktálja az iramot — olvashatjuk Dr. Owen Anderson Running Science című könyvében.

További a témáról